انواع گلس های گوشی

آیا استفاده از گلس برای گوشی ضروری است؟

آیا استفاده از گلس برای گوشی ضروری است؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی و روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند بزرگ، دغدغه‌ی بسیاری از کاربران محافظت از این گوشی‌ها می‌باشد. در مراکز تعمیرات موبایل در اهواز گوشی‌های بسیار زیادی وجود دارد که بر اثر ضربه، صفحه نمایش‌ها خش‌دار شده یا شکسته‌اند. برای جلوگیری از این مشکل مصرف کنندگان در پی استفاده از انواع گلس های گوشی می‌باشند. اما سوالی که اکثر کاربران هنگام خرید از فروشنده می‌پرسند این است که استفاده از گلس‌ها یک امر ضروری و واجب است یا خیر. در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ مناسبی دهیم.

محافظ صفحه نمایش گوشی

در دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل اهواز به یک برگه نازک از پلاستیک شفاف که به صفحه نمایش گوشی چسبانده می‌شود، را گلس یا محافظ صفحه نمایش می‌گویند. انواع گلس های گوشی جوری طراحی و تولید می‌شوند که با ظاهر گوشی شما در هر مدلی سنخیت دارند. آن‌ها به شکلی هستند، که دکمه‌ها، منافذ و بلندگوی گوش شما را نمی‌پوشاند. به دلیل همین ویژگی‌ها، احساس نیاز برای هر گوشی به وجود می‌آید. در دوره‌های آموزشی حتی نحوه چسباندن صحیح گلس‌ها هم آموزش داده می‌شود، به طوری که هیچگونه حبابی درون آن نفوذ نکند و صاف و یکدست باشد.

محافظ صفحه نمایش گوشی

انواع گلس های گوشی

قبل از اینکه بخواهیم در مورد ضرورت یا عدم ضرورت استفاده از گلس‌ها سخن بگوییم، بهتر است با انواع گلس های گوشی آشنا شویم، در این بخش به بررسی انواع آن‌ها می‌پردازیم.

  • گلس‌های معمولی

به آن دسته از گلس‌هایی که فقط از گوشی‌ها در برابر خش محافظت می‌کنند، گلس معمولی می‌گویند. این دسته از گلس‌ها در انواع مات یا براق موجود هستند. در بسیاری از مراحل تعمیرات موبایل در اهواز، در صورت امکان صفحه نمایش‌هایی که توسط این گلس‌ها آسیب دیده‌اند، را مورد تعمیر قرار می‌دهند.

  • گلس‌های ضد اثر انگشت

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که تمایلی به تمیزکاری مرتب ندارید یا اینکه دستمالی ندارید که مشغول مرتب کردن باشد، بهتر است از صفحه نمایشی که در مقابل اثر انگشت مقاوم است استفاده نمایید. برای این امر می‌توانید از برچسب‌های ضد خش و ماتی که از جذابیت گوشی نمی‌کاهند، استفاده کنید. این گلس‌ها در مقابل تشعشع نور مانعی ایجاد نمی‌کنند. به همین دلیل در دوره‌های آموزش‌های تعمیرات موبایل در اهواز  استفاده از این گلکس‌ها توصیه می‌گردد.

گلس‌های ضد اثر انگشت

  • گلس‌های ضد بازتاب نور

بسیاری از کاربران هنگام تابش نور خورشید به گوشی موبایل با مشکل بازتاب نور مواجه هستند و کار را برای آن‌ها سخت‌ است. اما این محافظ‌ها جلوی بازتاب و درخشش نور آفتاب را می‌گیرند و کار را برای کاربران راحت‌تر می‌کنند. این گلس‌ها در برندهای متفاوتی از جمله بوف، ریمیکس و هوکو در بازار موجود هستند، که هنگام آموزش تعمیرات تلفن همراه در اهواز اینگونه گلس‌ها بسیار مدنظر قرار می‌گیرند.

  • گلس‌های ضد ضربه

برچسب‌ها یا محافظ‌های صفحه نمایشی که به تازگی وارد بازار شده‌اند، در مقابل ضربات و شکستگی‌ها از گوشی محافظت می‌کنند. اما به طور کلی نمی‌توان گفت که آن‌ها از گوشی‌ها محافظت به عمل می‌کنند. زیرا در مغازه‌های تعمیرات تلفن همراه، گوشی‌های بسیار زیادی به چشم می‌خورند که با استفاده از این گلس‌ها باز هم دچار ضربه و شکستگی خواهند شد. پس این نماینگر آن است که آن‌ها به طور مطلق ضد ضربه نیستند. این برچسب‌ها از لایه‌های محافظی هستند، که ضخامت بسیار کمی دارند و در هنگام نصب هیچ تغییری ایجاد نمی‌کنند.

  • گلس‌های ضد آب

در بسیاری از بازارها اصطلاح گلس ضد آب به گوش می‌خورد، در حالی که محافظ‌ها  همچنین خاصیتی ندارند و تنها به یک دردسر برای کاربران تبدیل شده است. زیرا با این خیال و تصور به اینکه برچسب‌ها ضد آب هستند، از گوشی در مقابل آب محافظت می‌کنند. در نتیجه با ریختن آب بر روی گوشی و وارد کردن ضربه به آن خط و خش‌هایی ایجاد می‌کند.

گلس‌های ضد آب

اهمیت گلس گوشی

سوال اکثر کاربران تلفن همراه این است که آیا استفاده از این گلس‌ها فوری و ضروری است؟ در جواب باید گفت محافظ‌های صفحه نمایش یکسری پلاستیک‌های ضد خش هستند که از گوشی در برابر خط و خش محافظت می‌نمایند، اما یک محافظ جادویی به حساب نمی‌آیند. اگر آن‌ها را در کنار سکه و یا کلید قرار دهید صفحه نمایش‌ها هم کمی زبر می‌شوند و حتی ممکن است خط بردارند. حال اگر نمی‌خواهید که این مشکل پیش آید، بهتر است از یک محافظ محکم استفاده نمایید. از نظر بسیاری از متخصصان در این زمینه ضرورت استفاده از گلس‌ها همانند دو روی یک سکه است، یعنی استفاده از آن‌ها هم ضروری و لازم است و هم ضروری نیست. به طور مطلق نمی‌توان گفت که استفاده از آن ضروری می‌باشد، زیرا بسیاری از گوشی‌ها خود از مقاومت بالایی برخوردارند و نیاز به محافظ ندارند.

شاید در نگاه اول استفاده از آن ضروری باشد، اما قرار گرفتن پلاستیک بر روی گوشی و تغییر نرمی و شفافیت صفحه نمایش ممکن است، ظاهر آن را تغییر دهد. در صورت عدم نصب اصولی حباب‌هایی بر روی آن‌ها ممکن است تشکیل شود، پس نمی‌توان به طور مطلق گفت استفاده از آن مفید است.

جمع بندی نهایی

با استفاده از مطالبی که در بالا گفته شد متوجه شدیم که الزامی به استفاده از محافظ‌های صفحه نمایش وجود ندارد. شما با استفاده از گوشی‌های هوشمند امروزی و مدرن، از این ابزار بی‌نیاز خواهید شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *