داغ شدن بیش از حد گوشی

علت داغ شدن بیش از حد گوشی و چگونه آن را خنک کنیم؟

مقدمه:

امروزه گوشی‌های هوشمند، مجهز به پردازنده‌های سریع‌تر، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و حسگرهای بیشتر هستند و از این رو قدرتمندتر از قبل می باشند.همه اینها نیاز به مصرف انرژی بالایی دارند که می تواند باعث گرم شدن ناگهانی دستگاه شود.

بله، داغ شدن بیش از حد گوشی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که امروزه با آن مواجه می شویم و از آنجایی که می تواند منجر به چندین مشکل عمده در دستگاه مانند تخلیه سریع باتری، راه اندازی مجدد خودکار، خاموش شدن اجباری و حتی آسیب دیدن صفحه نمایش شود، نباید آن را ساده بگیرید.

البته داغ شدن بیش از حد گوشی موبایل می تواند مربوط به سخت افزار باشد و در این مورد نمی توانید کار زیادی انجام دهید.اما این همچنین میتواند ناشی از شرایط بیرونی مانند گرمای تابستان و یا حتی می تواند بخاطر استفاده بیش از حد از برخی برنامه ها باشد.گاهی اوقات با شناسایی علت، می توانید مشکل را حل کنید.

اکثر دستگاه های الکترونیکی در دماهای بالا استحکام خاصی ندارند.اگر تلفن همراه شما در زیر نور آفتاب سوزان قرار بگیرد، آسیب های جبران ناپذیری رخ می دهد.

چرا گوشی من داغ می شود

چرا گوشی من داغ می شود

  • استفاده بیش از حد از تلفن

با وجود اینکه اکثر برندها دستگاه های خود را با در نظر گرفتن نیاز کاربران فعلی طراحی می کنند، با این حال، اگر ساعت‌ها به دستگاه خود چسبیده باشید و در حال انجام بازی‌های سنگین یا تماشای ویدیو باشید، هر تلفنی ممکن است داغ شود.

  • پردازش بیش از حد زیاد

چند پردازشی یکی دیگر از دلایل کلیدی داغ شدن بیش از حد گوشی است.شما در حال دانلود یک بازی و در عین حال تماشای یک ویدیو هستید.همچنین، عملکردهای مرتبط با شبکه شما مانند Wi-Fi روشن هستند و برنامه های پس زمینه نیز در حال اجرا هستند.این چندکار ممکن است برای دستگاه شما بسیار زیاد باشد و ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد آن شود.

چگونه از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کنیم

  • بستن همه برنامه های بیکار

یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی، بستن همه برنامه هایی است که باز اما بیکار هستند.ما اغلب از یک برنامه استفاده می کنیم و سپس از آن خارج می شویم،اما در پس زمینه باز می ماند.بسیاری از مردم حتی از این واقعیت آگاه نیستند.با بستن همه این برنامه ها، نه تنها می توانید گوشی خود را از گرم شدن بیش از حد نجات دهید، بلکه می توانید در مصرف برق نیز صرفه جویی کنید.

  • تلفن را از نور خورشید دور نگه دارید

در صورتی که پنجره شما باز است و نور شدید خورشید وارد می شود، بهترین کار این است که گوشی خود را از اشعه های مستقیم خورشید دور نگه دارید.تماس مستقیم گوشی با اشعه داغ خورشید منجر به گرم شدن آن می شود.

  • فشار روی باتری را کاهش دهید

هرچه فشار روی باتری بیشتر باشد، تلفن داغ تر می شود.بنابراین، به دنبال راه هایی برای کاهش فشار روی باتری گوشی خود باشید.

– همانطور که قبلاً گفته شد، یک راه حل سریع بستن همه برنامه های غیرفعال است.

– از استفاده از گوشی در هنگام شارژ خودداری کنید.

– یکی دیگر از موارد برای جلوگیری از فشار روی باتری، تنظیم سطح روشنایی در حالت بهینه یا کم است.بسیاری از مردم بدون اینکه به باتری گوشی فکر کنند، نوار روشنایی را تا حداکثر می کشند.در صورت عدم نیاز، سطح روشنایی را به حداقل سطح ممکن کاهش دهید و در این صورت گوشی شما نسبتا خنک خواهد ماند!

– شارژ خود را بین 40 تا 80 درصد نگه دارید.از شارژ کردن گوشی در طول شب خودداری کنید.

چگونه از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کنیم

  • قاب گوشی را بردارید

گاهی اوقات، تلفن شما نیز نیاز به تنفس دارد.با برداشتن قاب، می‌توانید به خنک شدن سریع‌تر گوشی کمک کنید.

  • حذف برنامه‌های غیرضروری

این روش دیگری برای رفع گرمای بیش از حد تلفن است.ذخیره سازی برنامه های زیاد منجر به ایجاد فایل های ناخواسته و داده های ذخیره شده غیر ضروری می شود که می تواند به حجم کاری گوشی بیفزاید و باعث گرم شدن بیش از حد شود.بنابراین بهتر است برنامه های مورد نیاز خود را نگه دارید و بقیه را حذف کنید.

  • بازنشانی دستگاه به تنظیمات کارخانه

اگر برنامه یا نرم افزاری مقصر باشد، شاید بتوان با بازنشانی دستگاه به تنظیمات کارخانه مشکل را برطرف کرد.از آنجایی که بازنشانی به تنظیمات کارخانه همه فایل‌ها و برنامه‌های شما را برای همیشه پاک می‌کند، فراموش نکنید قبل از شروع این مرحله، از داده ها پشتیبان بگیرید.

ممکن است گرم شدن بیش از حد تلفن به یک مشکل بسیار جدی تبدیل شود.در چنین سناریویی، ممکن است راهی جز رفتن به یک مرکز خدمات برای شما باقی نماند.در آن زمان، توصیه می شود که فقط به یک مرکز خدمات مجاز مراجعه کنید که بتواند بهترین خدمات تعمیر و بهترین مشاوره را ارائه دهد.در صورت بروز مشکل گرم شدن بیش از حد تلفن، تیم تعمیرات موبایل در اهواز همیشه آماده کمک به شما هستند.شرکت ویرا صنعت رضایار یکی از معتبرترین سازمان های تعمیرات موبایل است که بهترین خدمات را با بهترین کیفیت و منصفانه ترین قیمت ارائه می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *